Bernd Schneidert gyakran hvjk Nmetorszgban a „DTM Schumachernnek” s ez a titulus tall is, hiszen ugyanakkora legendja a nmet traautzsnak, mint honfitrsa a Forma-1-nek. Schneider azonban 1988 s 1990 kztt 34 Forma-1-es versenyen is megfordult a Zakspeed, majd az Arrows csapattal – gyakorlatilag eredmny nlkl (kilenc alkalommal sikerlt kvalifiklnia magt, pontot sosem szerzett).
A most 44 ves versenyz gy dnttt, hogy a DTM hockenheimi zrfutama utn vgleg befejezi az autversenyzst. Ebbl az alkalombl adott interjt a Motorsport-total.com-nak:
Krds: Ennyi v motorsport utn a vasrnapi hockenheimi DTM zrfutamon szgre akasztod a buksisakodat. Mikor hoztad meg ezt a dntst?
Bernd Schneider: Az elmlt vekben sokat gondolkodtam azon melyik a megfelel pillanat arra, hogy abbahagyjam. A Le Mans-i DTM verseny utn beszltem a Mercedes sportigazgatjval, Norbert Hauggal. Akkor elhatroztam magam s azt mondtam: ennyi volt. Az ember sosem tudja mikor jn el az id a befejezsre. Remlem, hogy n a megfelel pillanatban teszem. Nem szeretnm, hogy az emberek azt mondjk: mr olyan rgen versenyez, rg abba kellett volna hagynia.
Krds: Ezttal nem hagytad, hogy rbeszljenek hosszabbts mg egy vet. Mirt nem?
Schneider: Mr mondtam, hogy a 44-45 ves kor megfelel kor arra, hogy az ember abbahagyja az autversenyzst. Termszetesen mg lvezem, de szrevettem, hogy megrkezett a versenyzk egy j genercija.
Krds: gy tnik, hogy nem esett nehezedre a dnts. Vagy tvedek?
Schneider: Minden bizonnyal tvedsz. Most mg n sem tudom igazn felfogni, hiszen Hockenheimban mg lesz egy versenyem. gy gondolom nagyon-nagyon meghat pillanat lesz, amikor vasrnap az utols krmet futom majd. Ezutn nagy vltozsok jnnek az letemben – nemcsak a versenyzs terletn, hanem a magnletben is. 20 v utn elhagyom Monact s Svjcba kltzm.
Krds: Hogyan emlkszel vissza a Forma-1-ben eltlttt idszakodra?
Schneider: Ha valaki kt Forma-1-es v s 32 verseny alatt csak tizenegy vagy tz alkalommal kvalifiklja magt a versenyre az katasztroflis. Sokszor mr a rajt eltt vget rt a versenyem – vagy tl lass volt az aut az idmr edzsen vagy id eltt elromlott. Lehangol volt, hogy megrkeztem a plyra, de sosem tudtam igazn versenyezni. Egy 23-24 ves pilta szmra, aki szeretne bizonytani ez roppant lehangol. Tudod mire vagy kpes, de nincs olyan autd, amiben megmutathatnd. Klnsen az 1989-es szezon volt frusztrl, amikor a Zakspeed Yamaha motorral ment. J plda a Mexiki Nagydj: az idmr edzsen mr a felvezet krben felrobbant a motorom. Visszafutottam a boxba s tltem a tartalkautba, de az is csak egy mrt krt brt ki. Ez egy nagyon nehz s kemny idszak volt szmomra.
Krds: Van valami klnleges mdszer arra, ahogy a plyafutsod utols versenyre kszlsz?
Schneider: Nem, gy kszlk, mint mindig. A legjobb teljestmnyemet akarom nyjtani s a legszvesebben nyerni szeretnk ott. Hockenheim az egyik kedvenc plym. Msrszrl termszetesen lvezni szeretnm a napot, hiszen ez az utols DTM versenyem. Valsznleg mindig meg fog maradni az emlkeimben, ezrt sikeresnek is kell lennem. Csak egyszeren autzgatni – ez nem jhet szba.
Krds: Az utols verseny dnt a DTM bajnoki cmrl is. Mercedeses kollgd, Paul di Resta csak kt ponttal van lemaradva az Audi versenyzjtl, Timo Scheidertl. Ki lesz a bajnok?
Schneider: Termszetesen Paul di Restnak szurkolok nagyon. A Mercedesnl mind meg fogunk tenni mindent azrt, hogy sikerljn neki. Paul az utbbi versenyeken mindig ell volt, mindig eslyes volt a gyzelemre. Nincsenek idegei, azrt jn Hockenheimba, hogy nyerjen.
Krds: Hogyan szerepelt mrkatrsad, Ralf Schumacher els DTM-vben?
Schneider: Ralf nagyon jl szerepelt, st tlteljestette a vrakozsokat. Sokan nem bztak ebben, de engem meggyztt. Ralf nyeresg az egsz csapat szmra. A j hangulatrl is gondoskodik. Sokat nevetnk, jl rezzk magunkat egytt, egyszeren egy kedves fi.
Krds: Hockenheim utn a DTM Bernd Schneider nlkl folytatdik. Sokan ezt el sem tudjk kpzelni…
Schneider: A Forma-1-ben Michael Schumacher visszavonulsa utn azt gondoltk eljtt a vg. De akkor jtt Lewis Hamilton s j fellendlst hozott. ppen gy fog ez a DTM-ben is folytatdni – Bernd Schneider nlkl is.
Krds: Mit fogsz csinlni a nyugdjban?
Schneider: Az AMG mrkakvete vagyok, ez azt jelenti, hogy viszont fognak ltni a versenyplya mellett. Mindig lveztem, hogy rszt veszek AMG-projektekben. s Norbert Haug biztos fog mg nekem adni egy-kt feladatot. Van sajt csapatom is az ADAC Formula Masters sorozatban, ahol kt fiatalt foglalkoztatok – nagyon sok dolgom van.
Krds: Szval nem fog rd omlani a hz?
Schneider: Ha az ember befejezi az autversenyzst, eleinte azt gondolja: , remlhetleg nem fogok unatkozni. Azonban most mr inkbb azon kell elgondolkodnom nagyon komolyan, hogy nem lesz-e stresszesebb az letem, mint eddig.
Krds: De biztosan nem fogsz szerencst prblni motorkerkpron, mint Michael Schumacher…
Schneider: Mindenkinek a sajt szenvedlyt kell kvetnie. A motorozs engem sosem vonzott. Radsul az apm kezdettl figyelmeztetett, hogy az tl veszlyes. Meg kell tanulni esni s 44 vesen nem akarom ennek kitenni a testemet.
Krds: A rajongk szmra te vagy Mr. DTM vagy a DTM Schumija. Hogy tetszenek ezek a jelzk?
Schneider: Mindkett kitntets szmomra. Ha az embert egy kalap al veszik minden idk legjobb autversenyzjvel az nagy megtiszteltets. Bszkv tesz, ha gy neveznek.
Krds: Versenyzknt mi volt a legszebb pillanatod?
Schneider: Hla Istennek olyan hossz karrierem volt olyan sok sikerrel, hogy nem igazn tudok egy dolgot kiemelni. Valsznleg tl sok szp pillanatom volt. s szmomra mg mindig olyan, mint egy lom, hogy mindezt meglhettem.