f1legendak
Menü
     
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
     
Hivatalos honlapok
     
Szurkolói honlapok
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     
Interjúk
Interjúk : BBC mélyinterjú Michael Schumacherrel

BBC mélyinterjú Michael Schumacherrel

mschumacher.formula.hu  2008.10.15. 16:50

A hétszeres világbajnok 2008-ban a Forma-1 aktuális állapotáról és arról, hogy őt magát mi motiválta aktív versenyző korában.

BBC, 2008. október 9.

Az elmúlt héten Abu-Dhabiban járt Michael Schumacher a róla elnevezett Michael Schumacher World Champion Tower bemutatóján. Ezekből a felhőkarcolókból összesen hét fog épülni világszerte - éppen annyi amennyi Forma-1-es világbajnoki címmel Schumacher rendelkezik. A BBC ebből az alkalomból készített interjút az ex-versenyzővel, amelynek angol, eredeti változata
itt megtekinthető, a magyar fordítás pedig alább olvasható.

Riporter: Michael Schumacher, nagyon köszönjük, hogy meghívott a Michael Schumacher World Champion Tower bemutatójára. Természetesen erről is fogunk beszélni, de először a véleményéről a Forma-1-es világbajnokság jelenlegi állapotáról. Három verseny van hátra és természetesen Lewis Hamilton a McLarentől vezet a ferraris Felipe Massával szemben 7 ponttal. Ki fog nyerni a szezon végén?

Michael Schumacher: A szívem még mindig 100 százalékig a Ferrarié, úgyhogy elnézést az angol rajongóktól, de Felipének szurkolok. Két nagyszerű versenyzőnk van, így remélem, hogy eléggé meg tudjuk ahhoz nehezíteni (Hamilton) életét, hogy a szezon végén mi legyünk az élen.

Riporter: Például úgy is meg lehet nehezíteni Hamilton életét, hogy emlékeztetik rá a múlt szezonban elbukott az utolsó akadályon...

MS: Igen, de azt hiszem épp elégszer fel fogják ezt neki emlegetni, úgyhogy nem vagyok biztos abban, hogy nekünk is bele kellene ebbe mennünk.

Riporter: A szezon utolsó versenyén Massa hazai pályán, Sao Paulóban fog versenyezni. Noha Hamiltonnak megvan ez a 7 pont előnye, az utolsó előny mégis Massáé a szezon végén.

MS: Tudja, bizonyos szempontból jobb ha az embernek megvan ez a 7 pont előnye, másrészről ez nem jelent biztonságos előnyt, mivel a bajnokság még nagyon nyílt, van két nagyon erős pilótánk, akik támogatni tudják egymást. Úgy látom mindkét versenyzőnk nagyon motivált, függetlenül attól, hogy lesz-e Brazíliában verseny vagy sem és nagyon érdekes lesz nézni. Én is szeretem nézni, de természetesen a két pirosnak szurkolok.

Riporter: Mi a helyzet Lewis Hamiltonnal? Versenyzőként hogyan értékeli?

MS: Nos, ha valaki képes a világbajnoki címért küzdeni, annak nagyon jó versenyzőnek kell lennie. Ez természetes, de van most elég sok jó pilóta a Forma-1-ben és azt hiszem ezért olyan érdekes mindig nézni a Forma-1-et és ha megnézzük az érdeklődést világszerte, azokat, akik követik a Forma-1-et - ez ezért van. Most fiatal pilóták egy jó csoportja van ott és jót küzdenek.

Riporter: Kiegyensúlyozottabb a mezőny, mint amikor Ön nyerte sorozatban öt világbajnoki címét a Ferrarival? Azt mondja sokkal érdekesebb emiatt, mert nincs egy domináns figura a sportban?

MS: Nem azt mondtam, hogy érdekesebb, hanem hogy mindig érdekes. Minden évben, hiszen a Forma-1 története régóta tart. És ha nem tévedek, amikor én versenyeztem voltak körülöttem olyan fickók, mint Ayrton Senna, Nigel Mansell, Alain Prost és így tovább. Szóval több generáción keresztülmentem az én időmben. Voltak izgalmas pillanatok és többé-kevésbé nehezebb periódusok.

Riporter: A brit közönség szeretné tudni - és talán a nézők világszerte is -, hogy Hamilton vagy Massa vagy bárki más, aki versenyez a jelenlegi Forma-1-es szezonban képes-e olyan konzisztens teljesítményre, mint ön: hét világbajnoki cím, ebből sorozatban öt. Megvan ez a fajta elszántságuk, ez a fajta szenvedélyük?

MS: Nem hiszem, hogy ezt lehetséges most megválaszolnom, de tény, hogy a rekordok azért vannak, hogy megdöntsék őket. Az emberek nem gondolták és én sem gondoltam, hogy meg fogom dönteni Fangio rekordját, az öt világbajnoki címet, és megtettem. Szóval ki tudja ki az, aki felül fogja múlni, amit én elértem.

Riporter: Észrevett valamit Hamilton személyiségében például, ami saját magára emlékezteti?

MS: Azt hiszem természetes, hogy ön britként Hamiltonról beszél, de azt hiszem van még rajta kívül is néhány pilóta, van egy új német feltörekvő sztárunk Sebastian Vettel személyében, ott van Felipe Massa...

Riporter: (Vettelt) "Baby Schuminak" hívják, nem?

MS: Igen, de azt hiszem nem igazságosan, mivel ő egyszerűen Sebastian Vettel. De a lényeg, hogy nagyszerű karakterek, nagyszerű versenyzők vannak, még mindig ott van Fernando Alonso a mezőnyben. És ezt nagyszerű látni. Tudja, egy dolog a rekordok, de azt kell nézni, hogy mi történik most. Amikor én aktív voltam, nem gondoltam arra, hogy megdöntöm Fangio rekordját, egyszerűen csak a jelenben éltem - bajnokságról bajnokságra, versenyről versenyre, erre koncentráltam és a végén elértem, amit elértem. Szóval nincs értelme embereket további nyomás alá helyezni, vagy olyan összehasonlításokat tenni, amelyeknek nem jött el az ideje.

Riporter: Természetesen minket nagyon érdekel Hamilton, nemcsak azért, mert brit, hanem mert nemzetközileg is a csúcson van, vezeti a világbajnokságot. Ez nem jel...?

MS: Ahogy az elején is mondtam, ha a Forma-1-ben vezeted a világbajnokságot, akkor nagyon jónak kell lenned. Efelől semmi kétség. Hogy ő-e a legjobb vagy sem... Nem hiszem, hogy most még helyes ilyen dolgokat mondani, mivel még nagyon fiatal és ez a jövőben fog megmutatkozni, nem most.

Riporter: De mit mondana, versenyzőként mi jellemzi? Milyen képességei vannak?

MS: Képes gyorsan vezetni - ez a legfontosabb. De számomra nehéz részletekbe menni, mivel nem tudjuk pontosan mi történik a csapaton belül és mindig elkerültem, hogy kommentáljam olyan versenyzők jó vagy rossz eredményeit, akikkel kapcsolatban nem ismerem a részleteket, mivel nagyon mellé lehet fogni, mint ahogy az emberek sokszor az én megítélésemmel és helyzetemmel kapcsolatban is melléfogtak.

Riporter: De a Ferrarinál bizonyára kialakítanak idén egy képet a fő ellenfelükről?

MS: Egy célunk van 1999 óta: hogy bajnokságokat nyerjünk. 2005-től eltekintve mindig abban a helyzetben voltunk, (hogy harcolhassunk a bajnoki címért), idén is abban vagyunk és a jövőben is abban akarunk lenni. Nem nyerhetjük meg mindet, de azt hiszem nagyszerű teljesítmény, hogy ilyen régóta ebben a helyzetben vagyunk. Nem hiszem, hogy bárki más képes volt erre. És ha figyelembe vesszük, hogy Ross Brawn - a mesteri elme -, Jean Todt - aki részben még ott van - és én is elmentünk (Riporter: "Ez a technikai csapat"), egy fontos lépés történt és mégis megnyertük a bajnokságot, mivel stabil alapokat hagytunk hátra a folytatáshoz.

Riporter: Térjünk vissza a Belga Nagydíjra, egy nagyon vitatott versenyre. Hamilton kapott egy 25 másodperces büntetést, visszasorolták harmadiknak. Ha ez nem történt volna meg, akkor most 13 pont előnye lenne Massával szemben és úgy tekintenénk, hogy a bajnokságnak majdnem vége. Mi a véleménye erről az incidensről?

MS: Nos, ha Felipe motorja nem robban fel, akkor talán másképp néztek volna ki a dolgok Magyarországon. Azt hiszem sok szempontból lehet nézni a dolgokat, de végeredményben úgy kell nézned őket ahogy megtörténtek.

Riporter: A probléma ezzel az volt, hogy a rajongóknak sem tetszett - és nemcsak a brit rajongókról beszélek, hanem az Interneten és persze a nemzetközi médiában. Hadd idézzek egy párat: 'Jelenleg nem is érdekel, hogy a Forma-1 nem sportként folytatódik' - írta egy rajongó. 'Hihetetlen módon a bajnokság meg van bundázva' - írta egy másik. Oké, ez nem egy tudományos igényességgel merített minta, de egy kicsit talán lakmusz teszt arra nézve, hogy a rajongók kiábrándultak amiatt, ahogy a Forma-1-et vezetik és szabályozzák.

MS: Megértem az ön szempontját, de önnek is látnia kell a másik oldalét. Biztos vagyok benne, hogy vannak olyan kommentárok is, amelyek teljesen ellentétesek ezzel és amelyek most nincsenek az ön listáján. De még egyszer: döntöttek ahogy döntöttek. Egyrészről érvelhetsz úgy ahogy ön is elhozta ezeket a kommentárokat, másrészről azonban teljesen más kommentárok is vannak. Nem vagyok ott, hogy megítéljem, nekem is szembe kellett néznem ilyen helyzetekkel és azt kellett mondanom magamnak: 'Nézd, ez van, tovább kell versenyezned, jobb munkát kell végezned és ha nyerni akarsz, akkor bizonyos irányelveket be kell tartanod'. A múltban amikor Mansellel, Prosttal, Sennával és így tovább versenyeztem, normális dolog volt cikk-cakkban menni a pályán. Úgy értem ha jobbról akartak megelőzni jobbra mentél, ha balról akkor balra. Egy idő után ezt megtiltották és eléggé jogosan tiltották meg egy idő után. Most világos a szabály: egyszer irányt válthatsz és ennyi. De voltak pillanatok, amikor még nem volt ennyire világos és akkor egyszer csak megbüntettek valakit egy olyan dologért, amit szabad volt addig csinálni, de utána már nem. És úgy gondolom fontos, hogy legyenek bizonyos irányelvek és mindig le kell fektetni új irányelveket, mert mindig történnek új incidensek. Mert ha például Spa-t vesszük, ma ez egyike a modernebb pályáknak ami a kifutózónákat illeti. Régebben lett volna ott egy nagy rázókő, egy kavicságy, egy fal vagy valami és nem lett volna esélyed folytatni. Most van. Szóval ebből a szempontból kell nézni: a pályák változnak és - ha megnézzük ezt az incidenst - meg kell nézni, hogy mi lehetett volna belőle, milyen más körülmények jöhetnek létre amelyek talán nem fair körülmények vagy igen. Úgy gondolom nyílt elmével kell ezt megítélned.

Riporter: Egy konkrét kritika ezzel az incidenssel kapcsolatban a korábbi világbajnoktól, Sir Jackie Stewarttól jött. Attól tartok egy újabb brit, de ő azt mondta, hogy a versenybíráskodás következetlen, főállású versenybírák kellenének. Mi a véleménye erről?

MS: Ezt mi, versenyzők sok éve kérjük. De ez...

Riporter: Miért nem sikerült előrelépést elérni ebben?

Michael Schumacher a BBC-nek nyilatkozvaMS: Sikerült, úgy értem most van egy állandó versenybíró, akit két nem állandó versenybíró támogat. Ez volt a helyzet az én utolsó napjaimban és azt hiszem még mindig ez. De... (riporter közbeszól valamit)... elnézést... de még ha négy állandó versenybíró lenne is előfordulhatna ugyanez a helyzet. Ők is megváltoztathatnák a véleményüket bizonyos dolgokról a körülmények változása miatt vagy mert változtak a körülmények, vagy változott az infrastruktúra, vagy bármi más megváltozott és akkor hirtelen elő kell állniuk egy másfajta szemlélettel valamiről, ami két-három éve talán még rendben volt, de most másképp ítélik meg.
Riporter: Nos, természetesen tartaniuk kell a lépést a szabályokkal. Jackie Stewart úgy jellemezte őket, mint nem fizetett részmunkaidős amatőrök.

MS: Nos, biztos vagyok benne, hogy Jackie-nek rengeteg ideje van és talán felajánlhatná a szolgálatait.

Riporter: Jackie Stewartot akarja versenybírónak?

MS: Rengeteg tapasztalata van és biztos vagyok benne, hogy abszolút megfelelő ember lenne rá.

Riporter: Bizonyára érdeklődéssel figyelte a Szingapúri Grand Prix-t, lámpafénynél. Mi volt a véleménye róla?

MS: A televízióból nagyon érdekesnek tűnt.

Riporter: És mi a helyzet a versenyzőkkel?

MS: Nem tudom. Én nem versenyeztem ott, nem is voltam ott. A pilóták véleménye vegyes volt, de általánosságban azt hiszem mindnyájuknak tetszett az ötlet. Volt néhány dolog, amin lehet javítani, de egy új pályán, egy városban ez mindig megvan. És végül mindig a látványt kell nézned: élvezték-e a nézők és elég biztonságos-e a versenyzők számára? Ez a két legfontosabb dolog.

Riporter: És mi a véleménye általában véve a Forma-1 terjeszkedéséről: itt a Közel-Keleten és a Távol-Keleten, hiszen ön végeredményben európai.

MS: Valóban nagyon terjeszkedik és szerintem ez helyes. Nem tudom miért kellene Európára koncentrálnunk, amikor a világot érdekli az autósport, a Forma-1. Itt nagy a potenciál új, nagyon érdekes pályák építésére. Ha tanulunk az eddig épített pályákból és továbbfejlesztjük a pályákat arra, hogy még izgalmasabbak legyenek a nézőknek és a versenyzőknek... Miért ne? Miért kellene csak Európában lennie (a Forma-1-nek)?

Riporter: Beszéljünk annak a lehetőségről, hogy egy szezonban 20 verseny legyen! És ha több pálya lenne a Távol-Keleten, Közel-Keleten, akkor néhány európai pálya eltűnhet. És Nagy-Britanniában természetesen nagyon idegesek Silverstone jövőjével kapcsolatban. Mi a véleménye erről? Silverstone-nak életben kellene maradnia?

MS: Nem, ez nem arról szól, hogy egy pályának meg kell-e maradnia. Arról szól, hogy hol kellene versenyezni, hol érdeklődnek a Forma-1 iránt. Silverstone-ban mindig nagy tömegek vannak, igazán szerettem ott versenyezni. Élveztem a szurkolókat ott, mivel bizonyos szempontból ott van ez az ellenségeskedés az angolok és a németek között, de én ezt soha nem éreztem. Amikor a pilótaparádén voltam, amikor ott teszteltem, mindig úgy éreztem, hogy szívesen látnak, mert egyszerűen szeretik a versenyzés élményét, amelyet minden bizonnyal én is képviselek.

Riporter: De megérdemli-e ez a pálya, hogy életben maradjon?

MS: Abszolút, de megérdemli az életben maradást a Nürburgring, Hockenheim, Imola is, mivel nagy hagyományokkal rendelkeznek. De...!

Riporter: De ezek régi pályák. Amellett érvelt, hogy keletre kell menni...

MS: A lényeg az, hogy a világ változik és nem állíthatod meg a fejlődést. Ez van és erre kell koncentrálni.

Riporter: Mondjuk, hogy tanácsot ad Bernie Ecclestone-nak a Forma-1 jövőjéről, képzeljük el egy pillanatra - tudom, hogy odafigyel önre -, mit mondana neki a világszerte található Forma-1-es pályák egyensúlyáról, arról, hogy hol kellene versenyeket tartani?

MS: Nem hiszem, hogy Bernie-nek szüksége van tanácsadóra, őszintén szólva.

Riporter: De mindazonáltal odafigyel önre, nem igaz? És említett négy európai pályát...

MS: Nem, félreértett. Említhetnék további négyet vagy többet, nem erről a négy pályáról van szó, hanem az általános helyzetről. Nagyszerű hagyományok vannak számos európai pályán. Ott van például Brands Hatch - nagyszerű hagyományai vannak. És gondolja, hogy helyes lenne ott versenyezni most? Szerintem nem. Miután látjuk ezeket az új pályákat talán egy napon azt fogjuk gondolni, hogy Hockenheim vagy a Nürburgring sem felel már meg a kor követelményeinek, vagy talán hogy Silverstone nem felel már meg a kor követelményeinek. Szóval valóban lépésről lépésre és évről évre kell nézni.

Riporter: Mégis mondaná, hogy Silverstone-nak javulnia kell - tovább javulnia - ahhoz, hogy életben maradjon?

MS: Úgy gondolom minden pályának kell, hiszen ott vannak a biztonsági követelmények, az infrastrukturális követelmények és így tovább. Ez nagyon gyorsan fejlődik. Ha megnézzük az új generációs pályákat, a régi generációs pályákat - mások. Néhányat még el lehet fogadni, másokat már nem. De végeredményben nem az ön döntése és nem az én döntésem, el kell fogadnunk ahogy jön.

Riporter: Beszéljen egy kicsit arról, hogy mi az izgalmas abban, ha valaki autóversenyző. Talán az adrenalin amikor a lámpák zöldre váltanak a rajtrácson, talán egy fantasztikus előzési manőver, talán az amikor a pezsgőt locsolják a győzelmi dobogóról? Mi adja az igazi bizsergést?

MS: Az igazi bizsergés számomra az volt, amikor együtt dolgoztam a csapattal és az autó fejlesztése addig a pontig, amíg képes voltam minden körben, minden pillanatban a határon vezetni.

Riporter: Szóval inkább az intellektuális megközelítés...

MS: Az. És amikor eljutsz oda, akkor... És ez lehet egy teszten, egy versenyen, nem számít mikor, de érzed, pontosan tudod amikor maximalizáltál mindent, ami elérhető volt. És ez az izgalma. És amikor versenyzel és megvered a többieket - az a jutalmad érte.

Riporter: Mindig kihangsúlyozta a csapat szerepét, akár a Benettonnál, akár a Ferrarinál, akárhol. Mit gondol miért volt ön a legjobb? Hiszen végeredményben ön volt az, az ön neve állt a trófeán.

MS: Tudom, de mindig megpróbáltam mindenkit díjazni, aki részt vett.

Riporter: Ne legyen szerény! Csak mondja meg miért gondolta, hogy ön a legjobb pilóta? Alapnak vesszük a csapatot, megértettük.

MS: Tud példát mondani arra hol mondtam, hogy én vagyok a legjobb pilóta?

Riporter: Nem, csak megkérem most, hogy gondolkodjon el erről és hogy utólag...

MS: A lényeg az, hogy sosem mondtam és sosem gondoltam, hogy én vagyok és hogy én lennék a legjobb.

Riporter: Megértem, de a tények azt mondják mégis ön volt az.

MS: Ez egy másik történet, de ezek a tények is csak addig lesznek meg, amíg talán a következő meg nem dönti a rekordot és akkor az emberek azt gondolják, hogy ő sokkal jobb. Tudja sok ember arról beszél, hogy vissza kellene jönnöm és versenyeznem Lewis Hamilton ellen, hogy meglássuk ki a jobb. De mire lenne ez jó? A saját idődben kell élni és megtenni azt amiről azt gondolod, hogy helyes és elérni, amit el tudsz érni a saját korszakodban.

Riporter: Hallgat azokra az emberekre, akik azt kérik térjen vissza?

MS: Nem.

Riporter: Abszolút ki van zárva?

MS: Abszolút.

Riporter: Itt ülünk most ennek az épületnek a képe előtt, amiből hetet terveznek világszerte. Mi történik ha nyolc lesz belőle és talán megkérik, hogy térjen vissza szerezzen egy nyolcadik világbajnoki címet is?

MS: Talán az új karrieremben motorversenyzőként. Csak vicc. A tény az, hogy hét lesz, ez a terv és biztos, hogy nem lesz nyolcadik. Beszélhetünk más stratégiákról, mivel volt egy üzleti központ, amit már az év elején bemutattunk, most bemutattuk a Michael Schumacher World Champion Towert, amely Abu-Dhabiban lesz és erre nagyon büszke vagyok őszintén szólva, mivel ha belegondolok, hogy három év múlva egy ilyen épület lesz rólam elnevezve, csak azt tudom mondani: Wow! És talán elgondolkodunk Michael Schumacher szórakozóhelyeken is, különböző stratégiákat követünk, mivel keresletet látunk ezen a területen és szeretnénk ezt a fajta érdekes filozófiát követni.

Riporter: Véglegesen visszavonult, hiszen épp az imént mondta nekünk, hogy nem fog visszatérni. Visszagondolva úgy gondolja a megfelelő időt választotta a visszavonulásra?

MS: Valószínűleg igen. Ha belegondolok, nem lett volna már energiám folytatni. Ha megnézem mennyire nehéz volt számomra az utolsó két év és mennyire sokat kellett dolgoznom, azt hiszem az akkumulátoraim egyszerűen kimerültek. Még mindig képes voltam arra, amit megtettem, de az akkumulátoraim meglehetősen üresek voltak.

Riporter: A közönség természetesen azt szereti, ha a versenyzők a pályafutásuk csúcsán hagyják abba. Ön ezt majdnem megtette, de nem teljesen, hiszen azután a sorozatban nyert öt világbajnoki cím után a Ferrarival jött egy harmadik és egy második hely. És volt egy pletyka arról, hogy a Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo megkérte önt, hogy vonuljon vissza és hogy ön nem is akart visszavonulni. Ez igaz?

MS: Abszolút nem igaz. Ha belegondol mit értem el a Ferrarival - ha kértem volna egy 10 éves szerződést, kaptam volna egy 10 éves szerződést őszintén szólva. És erről sokszor vicceltem, de egyszerűen az a tény, hogy úgy éreztem itt a vége és elég szerencsés voltam ahhoz, hogy magam dönthettem a feleségemmel és a megfelelő pillanatban egymásra néztünk és azt mondtuk: valószínűleg eljött az idő.

Riporter: És valószínűleg most is eljött az idő. Michael Schumacher, nagyon köszönjük!

MS: Részemről a szerencse.

Forrás: http://mschumacher.formula.hu/bbc2008_int.htm

és

http://www.formula.hu/f1/schumacher--soha-nem-mondtam-es-soha-nem-gondoltam-hogy-en-vagyok-a-legjobb-c23392.html

     
Szavazás
Ki a kedvenc ex-versenyződ?

Ayrton Senna
Alain Prost
Mika Häkkinen
Michael Schumacher
Jacques Villeneuve
Nigel Mansell
Eddie Irvine
Jean Alesi
Niki Lauda
Más
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
     
Közösség
     
Látogatók száma
Indulás: 2008-10-01
     

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak